Wednesday, August 20, 2008

KUIZ

Aku akan menjalankan kuiz di laman sembang (chatbox) blog ini. Kuiz ini akan bertemakan Islam.

Peserta2 adalah digalakkan menggunakan apa2 saja rujukan termasuklah menggunakan search engine untuk mendapatkan jawapan. Kuiz ini bukanlah untuk menguji siapa lebih hebat, tetapi sekadar untuk mengingati diri aku sendiri dan rakan2 agar lebih berminat dan lebih peka dengan hal2 sejarah Islam atau rukun2 dalam Islam. Aku pernah menganjurkan kuiz serupa dalam bentuk bertulis masa perhimpunan alumni sekolah lama aku dulu.

Terus terang aku nyatakan disini, bukanlah kerana aku yang bertanyakan soalan, maka aku lebih tahu dari korang. Soalan2 ini aku ambil dari merata sumber. Jadi bila ada kuiz nanti, katanama aku akan digantikan dengan "KUIZ".

Berapa lama kuiz ini akan berjalan? Entahlah. Selagi ada org yg menjawab atau selagi ada masa aku yg terluang untuk memberikan soalan.

Hadiahnya? Hadiah akan diberikan bagi setiap jawapan yang betul. Hadiah juga akan diberikan atas usaha untuk menjawab walaupun jawapan yang salah. Hadiah2 akan dikumpulkan sehingga satu waktu dimana anda paling memerlukannya yaitu di alam berikutnya, alam akhirat. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment